Saturday, November 13, 2010

kepedihan menempuhi perpisahan membuatkan aku takut untuk menikmati kebahagiaan yang hadir....

kenapa malam ni rasa macam nak sentimental lak...huhuhu...kebelakangan ni macam mals sikit nak update blog.. tambah2 exm week ni...rasa macam bersalah lak kat buku lau wat tak tau je kat mereka..hehe

perpisahan....
pada definisi hidup aku, perpisahan mengajar aku erti keperitan..kesakitan...keperihan...tiada yang menyeronokkan,..tiada yang menyenangkan...entahla..:(
kadangkala aku berfikir bersendirian..berdosakah untuk merasa sedih kepada satu perpisahan sedangkan perpisahan ni sebahagian daripada qada' dan qadar Nya..ketentuan dan takdir Dia yang maha berkuasa....namun., aku hanyalah manusia biasa..aku kalah dengan emosi aku sendiri.aku gagal menahan diri ini untuk merasa begitu tersiksa..dengan perpisahan yang berlaku..secara peribadinya.sudah banyak perpisahan yang aku alami..pelbagai cerita..benar..semua perpiasahan yang ku lalui penuh dengan penderitaan dan penyesalan dan aku akui sehingga sekarang masih ada...

kebahagiaan.
satu perkara yang begitu abstrak..dan yang paling tepat sukar digambarkan dengan kata2 apatah lagi disentuh..namun, yang aku tahu..kebahagiaan hadir apabila aku ketawa..riang,.gembira dan merasa tenang..tapi aku selalu mengingatkan diriku agar jangan terlalu berbahagia..bimbang kebahagiaan itu membunuh diriku sendiri..dan kenyataannya acapkali aku tersasar..bahagia sebelum tibanya waktu yang pasti.dan dengan itulah jua kekecewaan itu hadir.penderitaan itu menjengah....am i paranoid??cuma..bukankah jika dikaitkan kembali kebahgiaan ini merupakan qada' dan qadarNya jua..dan begitulah jua dengan perpisahan??cuma bezanya perpisahan itu satu yang menyedihkan dan bukan membuatkan kita riang dan ketawa...fikir2 kanlah...

yang pasti..kali ini perpisahan terjadi lagi..namun apa yang aku harapkan, aku menjadi lebih tabah untuk menerima segalanya..kententuan dan qada' dan qadarNya..hanya keredhaanNya impianku dan semoga pinjaman yang pernah diberikanNya akan sentiasa dinikmati oleh diri ini sekadar yang mampu dan dijauhkan diri ini daripada sifat riak dan takbur di atas segala kurniaanNya..Ya Allah..doaku agar Kau berikan seluruh kekuatan untuk semua hambaMu yang membaca tulisan ini agar kami lebih tabah dan kuat untuk menempuhi segalanya...

sesungguhnya..semoga kebahagiaan yang menjengah akan kekal dalam memperoleh syariat dan keredhaanMu..insya Allah kan??:)

No comments:

Post a Comment